mino sebastiano graphic designer

portfolio (2008—2019)

about   contact  


Poggio Levante
Poggio Levante
Poggio Levante
Poggio Levante
Poggio Levante
Poggio Levante
Poggio Levante
Poggio Levante
Poggio Levante
Poggio Levante

Poggio Levante

2019

– naming, brand design, label design, packaging


Poggio Levante è una neonata azienda vitivinicola della provincia di Grosseto. I proprietari, originari del Veneto, hanno deciso di investire nella loro passione acquisendo alcuni vigneti in Toscana e producendo Vermentino. Poggio Levante è per questo una nuova realtà che sorge, a partire da est. Nel marchio, una luna sorniona solca la curva di un poggio, con le parole che si inarcano e crescono.
Il progetto di immagine della bottiglia vede il nome del vino preso in prestito dal dialetto toscano, con la linea delle lettere che si fa più informale e l'icona di una mano che gesticola. Unnè "non è" il solito Vermentino.


Poggio Levante (“Eastern/Rising Hill”) is a new born winery in the province of Grosseto (Italy). The owners, originally from North-East, decided to invest in their passion by purchasing some vineyards in Tuscany and producing Vermentino wine. For this reason Poggio Levante is a new reality that rises, starting from the East. In the brand: a sly moon crosses the curve of a hill, with the words that arch themselves and grow. The name of the product derives from the Tuscan dialect ('Unnè' stands for "it is not") and indicates, also through the icon of an hand, that this bottle is not the usual Vermentino. Again, graphically, the line of the letters becomes more informal.


back